Domowa granola

Chrupiąca, słodka, bardzo zdrowa i pyszna. Domowa granola przygotowana z górskich płatków owsianych, miodu, suszonych owoców, orzechów oraz siemienia lnianego. Łatwa w przygotowaniu. Idealna do podjadania w czasie dnia pracy. Świetnie sprawdzi się w szkolnym lunch boxie. Podana z jogurtem naturalnym i świeżymi owocami będzie miłym i słodkim śniadaniem. 

Wydrukuj

Domowa granola

napisała:

5,0 rating based on 4 ratings
  • V
  • GF
  • DF
Pyszna i chrupiąca domowa granola.
  • Poziom trudności:Łatwy
  • Czas przygotowania:20 min.
  • Czas gotowania:120 min.
  • Czy można zamrażać?:Nie
Składniki
  • 4 łyżki płynnego miodu
  • garść suszonych śliwek
  • garść suszonych moreli
  • garść suszonych fig
  • garść suszonych daktyli
  • 2 łyżki nasion siemienia lnianego
  • woda
  • garść orzechów włoskich
  • 11/2 szklanki płatków owsianych górskich
Sposób przygotowania
Siemię lniane przełóż do miseczki, zalej gorącą wodą - tak by woda wystawała około 3mm nad nasiona, zamieszaj i pozostaw na 10 minut. Morele, śliwki, figi, daktyle i orzechy posiekaj. Dodaj do nich płatki owsiane górskie, miód i przelej namoczone siemię lniane. Wszystkie składniki dobrze wymieszaj. Blachę z piekarnika wyłóż papierem do pieczenia. Na papier wyłóż masę i rozprowadź formując cienki placek. Wstaw do piekarnika nagrzanego do 110 stopni na 2 godziny. Podczas pieczenia co około 15 minut przemieszaj granole by wszystkie składniki dobrze się uprażyły. Po upieczeniu wyjmij blachę z piekarnika i wystudź granolę. Powinna być słodka i chrupiąca.  Świetnie smakuje z jogurtem naturalnym i owocami. Granolę przechowuj w szczelnie zamkniętym słoju lub puszce do 5 dni.

error: Zawartość jest chroniona!!